מטרות הקורס - הבנת אופני הכתיבה וההתבטאות המדעית.
נושאי הקורס (נתון לשינויים כתלות בהתקדמות הכתה והתאמות תשפ"ד) - הנגשת המחקר והמדע היא הנושא החשוב ביותר להעברת ידע, ולצריכתו. ועדיין, כולנו ניצבים בפני חומה גבוהה כשאנחנו מנסים לנסח רעיונות ללא שיטה מובנית, לשרטט איורים בהירים ולקרוא ספרות מדעית מקצועית. השיטות המעשיות שנלמד בקורס יעזרו לנו להתגבר על מכשולי הכתיבה ויהפכו את תוצרינו לנגישים ומעניינים יותר לקוראים/ות – צרכני המידע. הקורס יתחיל בהבנת השיטה המדעית כבסיס לביצוע כל מחקר. בהמשך נלמד לקרוא ולהבין מאמרים מדעיים, תזות וכדומה, ונבין איך לנסח את דברינו באופן קולח (מילולית וגרפית). נתנסה בכתיבת חלקי מאמרים כהכנה למאמר שלם. בהמשך נעמיק באסטרטגיות כתיבה ונגע בשאלות יומיומיות כגון איך להתחיל לכתוב? איך להפריד בין עיקר לתפל? כמה מסקנות צריך בשביל מחקר? איך יודעים שיש לנו מספיק מידע כדי לכתוב מחקר? ועוד. נלמד פרקטיקות של כתיבה מדעית איכותית, כולל שימוש בכלים גרפיים כדי להמחיש את הנתונים בצורה בהירה, נלמד להפיק תועלת מדעית יישומית מכלי בינה מלאכותית בשלבי איסוף מקורות מידע, ניתוח טקסט, וכתיבה מדעית.
תפוקות למידה (נתון לשינויים כתלות בהתקדמות הכתה והתאמות תשפ"ד) - 4 או 5 תרגילים.
שיטת ההוראה - הרצאות פרונטליות.
אופן חישוב הציון בקורס - ממוצע פתרון התרגילים.
רשימת מקורות - יצוינו במהלך הקורס.
נושאי הקורס (נתון לשינויים כתלות בהתקדמות הכתה והתאמות תשפ"ד) - הנגשת המחקר והמדע היא הנושא החשוב ביותר להעברת ידע, ולצריכתו. ועדיין, כולנו ניצבים בפני חומה גבוהה כשאנחנו מנסים לנסח רעיונות ללא שיטה מובנית, לשרטט איורים בהירים ולקרוא ספרות מדעית מקצועית. השיטות המעשיות שנלמד בקורס יעזרו לנו להתגבר על מכשולי הכתיבה ויהפכו את תוצרינו לנגישים ומעניינים יותר לקוראים/ות – צרכני המידע. הקורס יתחיל בהבנת השיטה המדעית כבסיס לביצוע כל מחקר. בהמשך נלמד לקרוא ולהבין מאמרים מדעיים, תזות וכדומה, ונבין איך לנסח את דברינו באופן קולח (מילולית וגרפית). נתנסה בכתיבת חלקי מאמרים כהכנה למאמר שלם. בהמשך נעמיק באסטרטגיות כתיבה ונגע בשאלות יומיומיות כגון איך להתחיל לכתוב? איך להפריד בין עיקר לתפל? כמה מסקנות צריך בשביל מחקר? איך יודעים שיש לנו מספיק מידע כדי לכתוב מחקר? ועוד. נלמד פרקטיקות של כתיבה מדעית איכותית, כולל שימוש בכלים גרפיים כדי להמחיש את הנתונים בצורה בהירה, נלמד להפיק תועלת מדעית יישומית מכלי בינה מלאכותית בשלבי איסוף מקורות מידע, ניתוח טקסט, וכתיבה מדעית.
תפוקות למידה (נתון לשינויים כתלות בהתקדמות הכתה והתאמות תשפ"ד) - 4 או 5 תרגילים.
שיטת ההוראה - הרצאות פרונטליות.
אופן חישוב הציון בקורס - ממוצע פתרון התרגילים.
רשימת מקורות - יצוינו במהלך הקורס.
- מרצה: אורי שטנר